Προτάσεις για εργασιακό καθεστώς στα Π&ΠΣ (12/2019)

Τα μέλη της ΕΛΜΕ ΠΠΣ να επιλέξουν μια από τις προτάσεις Α, Β για το εργασιακό καθεστώς που επιθυμούν να ενταχθούν ώστε να αποτελέσει και την πρόταση του σωματείου.

Προτάσεις για εργασιακό καθεστώς στα Π&ΠΣ (12/2019)

Δημοσίευσηαπό Σπύρος Γλένης » Τετ Δεκ 18, 2019 12:39 am

Αν τα Π&ΠΣ δεν υπαχθούν σε νεά διοικητική δομή και παραμείνουν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης τότε να αποδοθεί σε όλους τους υπηρετούντες με θητεία εκπαιδευτικούς οργανική θέση στο σχολείο όπου έχουν τη θητεία τους. Οι υπεραριθμίες που ίσως προκύψουν θα ρυθμιστούν με Υ.Α.

Εφόσον δημιουργηθεί η χωριστή δομή στο Υπουργείο που θα χειρίζεται τα υπηρεσιακά θέματα των εκπαιδευτικών καθώς και τα διοικητικά των σχολείων, προτείνουμε οι εκπαιδευτικοί:

Ε1. Να τοποθετούνται στις θέσεις με θητεία η οποία θα ανανεώνεται χωρίς περιορισμούς.

Ε2. Να διατηρούν την οργανική τους θέση, την οποία κατά τη διάρκεια της θητείας τους θα μπορούν να βελτιώνουν ή να μετατίθενται σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις.

Ε3. Κατά τη διάρκεια της θητείας να λαμβάνουν τα μόρια της οργανικής τους θέσης
Το κενό της οργανικής θέσης θα καλύπτεται ως λειτουργικό

Ε4. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν ανανεώνεται η θητεία του εκπαιδευτικού τότε αυτός επιστρέφει στην οργανική του θέση και αν αυτή δεν υπάρχει τότε τίθεται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και τοποθετείται με απόλυτη προτεραιότητα, την οποία χρησιμοποιεί άπαξ οποιαδήποτε στιγμή κρίνει ο εκπαιδευτικός.
Σπύρος Γλένης
 
Δημοσιεύσεις: 24
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 06, 2013 11:36 am

Re: Προτάσεις για εργασιακό καθεστώς στα Π&ΠΣ (12/2019)

Δημοσίευσηαπό Κλαίρη Αχιλλέως » Πέμ Ιαν 02, 2020 7:55 pm

Εκπαιδευτικοί που καταλαμβάνουν θέση στα πειραματικά μετά την ψήφιση του νέου νόμου.
Με την προϋπόθεση της υπαγωγής των Π&ΠΣ σε νέα ανεξάρτητη διοικητική δομή
E1. Η ανανέωση της θητείας χωρίς περιορισμούς πρέπει να συνδέεται με αξιολόγηση από ανεξάρτητη επιτροπή αξιολόγησης, που ορίζεται κάθε φορά, σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Η επιτροπή αξιολόγησης μπορεί να αποτελείται από: Πανεπιστημιακό, σύμβουλο ή συντονιστή εκπαίδευσης, διευθυντή Πειραματικού και κάποιο αιρετό μέλος της ΕΛΜΕ Προτύπων χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η παρουσία του στην αξιολόγηση διασφαλίζει την τήρηση των κείμενων περί αξιολόγησης διατάξεων.
Ε2. Με την κατάληψη της θέσης 5ετούς θητείας η οργανική θέση μεταφέρεται στο ΠΥΣΔΕ του πρότυπου ή Πειραματικού που υπηρετεί.
Αν ο ίδιος διακόψει τη θητεία του πριν τη λήξη της πρώτης πενταετίας τότε τίθεται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ του Πειραματικού.
Αν αξιολογηθεί θετικά για ανανέωση πενταετίας και αποφασίσει να φύγει από το πειραματικό τότε τοποθετείται κατ απόλυτη προτεραιότητα σε οργανική του ΠΥΣΔΕ του Πειραματικού.
Ε3. Αντίκειται στο περί δικαίου αίσθημα να παίρνει εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε αστικό κέντρο μόρια απομακρυσμένης περιοχής.
Ε4. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο τι θα συμβεί αν διακοπεί ή δεν ανανεωθεί η θητεία για οποιοδήποτε λόγο. Είναι άλλο να μην ανανεωθεί η θητεία ή να μην συνεχιστεί η θητεία γιατί το υπουργείο αλλάζει το νόμο και άλλο να συμβαίνει η διακοπή ή η μη ανανέωση με ευθύνη του εκπαιδευτικού. Δεν πρέπει οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών να είναι έρμαια πολιτικών αντιλήψεων.

Για άλλες προτάσεις περί θητείας και οργανικής δείτε πιο κάτω.
Παρουσιάζεται πρόταση και για τους υπηρετούντες και γι αυτούς που θα υπηρετήσουν.

Προτάσεις για το εργασιακό καθεστώς στα Π&ΠΣ
• Η πρόταση που ακολουθεί προσπαθεί να συνδυάσει την εργασιακή ασφάλεια των υπερετούντων στα Π&ΠΣ, τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και την ελκυστικότητα των σχολείων αυτών για νέους συναδέλφους που επιθυμούν να υπηρετήσουν σε Π&ΠΣ.
• Με δεδομένα αυτά, προτείνεται:

Α. Για τους υπηρετούντες στα Π&ΠΣ με βάση τον Ν. 3966/2011:
• Να προβλεφθεί ρητά στον νόμο ότι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Π&ΠΣ ανήκουν στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της περιοχής όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ στο οποίο υπηρετούν.
• Κατόπιν αξιολόγησης η οποία θα πρέπει να γίνει εγκαίρως, χωρίς, όμως, να αιφνιδιάσει τους εκπαιδευτικούς, να δίνονται οι εξής δυνατότητες:

1. Αν ο/η εκπαιδευτικός αξιολογηθεί θετικά, δύναται με δήλωσή του:
α. είτε να λάβει οργανική θέση στο Π&ΠΣ όπου υπηρετεί,
β. είτε να τοποθετηθεί κατά προτεραιότητα σε κενή οργανική θέση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ στο οποίο υπηρετεί,

(η δυνατότητα της επιστροφής στην παλαιά οργανική που ήδη δόθηκε από το ΥΠΑΙΘ το καλοκαίρι του 2019 εκτιμούμε ότι κάλυψε τη μεγάλη πλειονότητα των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν μέχρι τότε στα Π&ΠΣ).

2. Αν ο/η εκπαιδευτικός αξιολογηθεί αρνητικά ή αρνηθεί την αξιολόγηση, δύναται, με δήλωσή του, να τοποθετηθεί σε κενή οργανική θέση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ στο οποίο υπηρετεί, όχι, όμως, κατά προτεραιότητα.

Για τον/την εκπαιδευτικό της περίπτωσης 1.α. προτείνεται, μετά τη λήψη της οργανικής θέσης στο Π&ΠΣ, να αξιολογείται ανά τριετία ως εξής:

3. Αν ο/η εκπαιδευτικός της περίπτωσης 1.α. αξιολογηθεί θετικά, δύναται με δήλωσή του:
α. είτε να εξακολουθήσει να υπηρετεί με οργανική θέση στο Π&ΠΣ,
β. είτε να τοποθετηθεί κατά προτεραιότητα σε κενή οργανική θέση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ στο οποίο υπηρετεί. Το δικαίωμα αυτό μπορεί να το ασκήσει άπαξ, αλλά καθόλη τη διάρκεια της τριετίας κατά την οποία υπηρετεί στο Π&ΠΣ.

4. Αν ο/η εκπαιδευτικός της περίπτωσης 1.α. αξιολογηθεί αρνητικά μετά την παρέλευση μιας τριετίας, δύναται με δήλωσή του:
α. είτε να εξακολουθήσει να υπηρετεί με οργανική θέση στο Π&ΠΣ για μια ακόμη τριετία,
β. είτε να τοποθετηθεί σε κενή οργανική θέση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ στο οποίο υπηρετεί , όχι, όμως, κατά προτεραιότητα. Το δικαίωμα αυτό μπορεί να το ασκήσει καθόλη τη διάρκεια της τριετίας κατά την οποία υπηρετεί στο Π&ΠΣ.

Ωστόσο, αν ο εκπαιδευτικός της περίπτωσης 1.α αξιολογηθεί αρνητικά για δύο συνεχείς τριετίες, τότε χάνει την οργανική του θέση στο Π&ΠΣ όπου υπηρετεί και δύναται, με δήλωσή του, να υπαχθεί στην περίπτωσή 4.β παραπάνω. Αν την πρώτη από δύο τριετίες αξιολογηθεί αρνητικά και τη δεύτερη θετικά υπάγεται στις περιπτώσεις 3.α και 3.β..

Ο εκπαιδευτικός της περίπτωσης 1.α. έχει τη δυνατότητα οποιασδήποτε υπηρεσιακής μεταβολής προβλέπεται για όλους τους εκπαιδευτικούς.

Παραλλαγή της πρότασης:
Αν η νυν ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν επιθυμεί την απόδοση οργανικών, η παραπάνω περίπτωση 1.α. θα μπορούσε να μετατραπεί σε επ’ αόριστον ανανέωση θητείας κατόπιν αξιολόγησης με τις εξής προϋποθέσεις:
• οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Π&ΠΣ ανήκουν στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της περιοχής όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ στο οποίο υπηρετούν,
• η αξιολόγηση γίνεται ανά πενταετία, χωρίς αναβολές και παρατάσεις,
• οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Π&ΠΣ διατηρούν όλα τα δικαιώματα υπηρεσιακών μεταβολών που ισχύουν για όλους τους εκπαιδευτικούς.
Ωστόσο, η παραλλαγή αυτή ΔΕΝ κρίνεται προτιμητέα, δεδομένης της διαχρονικής αδυναμίας της διοίκησης να ανταποκριθεί στους νομοθετημένους χρόνους αξιολογήσεων. Τούτο οδήγησε σε συνεχείς παρατάσεις θητείας και μεγάλη εργασιακή αβεβαιότητα.

Β. Για τους νεοεισερχόμενους στα Π&ΠΣ εκπαιδευτικούς:
Μετά από αξιολόγηση τοποθετούνται με θητεία για μία πενταετία σε Π&ΠΣ χάνοντας την οργανική τους θέση. Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται σε Π&ΠΣ ανήκουν στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της περιοχής όπου ανήκει χωροταξικά το Π&ΠΣ στο οποίο υπηρετούν,

(μια τέτοια ρύθμιση αίρει την αβεβαιότητα των εκπαιδευτικών σχετικά με το πού ανήκουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, τούς δίνει τη δυνατότητα να προγραμματίσουν τη ζωή τους σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα (π.χ. πενταετίας) και παρέχει ισχυρό κίνητρο επιλογής των Π&ΠΣ σε νέους, προσοντούχους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες περιοχές).

Μετά την παρέλευση 5ετίας και κατόπιν αξιολόγησης δίνονται ακριβώς οι ίδιες δυνατότητες, δηλ., οι περιπτώσεις 1,2,3,4 παραπάνω, που αναγνωρίζονται και για τους νυν υπερετούντες εκπαιδευτικούς.

Αν η νυν ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν επιθυμεί την απόδοση οργανικών, η ως άνω Παραλλαγή της Πρότασης ισχύει και για τους νεοεισερχόμενους στα Π&ΠΣ υπό τις επιφυλάξεις που εκφράστηκαν εκεί.

Αν ο/η εκπαιδευτικός διακόψει τη θητεία του πριν τη λήξη της πρώτης πενταετίας τότε τίθεται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ του Π&ΠΣ.

Επιπρόσθετα:
• η τοποθέτηση σε Π&ΠΣ πρέπει να συνοδεύεται από τα κίνητρα που παρατίθενται στην ενότητα «Προτάσεις για κίνητρα εκπαιδευτικών στα Π&ΠΣ» του Forum.
• η αξιολόγηση προτείνεται να διεκπεραιώνεται από επιτροπή η οποία να αποτελείται από: Πανεπιστημιακό, Σύμβουλο ή Συντονιστή εκπαίδευσης, Διευθυντή Πειραματικού και κάποιο αιρετό μέλος της ΕΛΜΕ Προτύπων χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η παρουσία του αιρετού μέλους στην αξιολόγηση διασφαλίζει την τήρηση των κείμενων περί αξιολόγησης διατάξεων.
Κλαίρη Αχιλλέως
 
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Τρί Δεκ 26, 2017 10:56 am

Re: Προτάσεις για εργασιακό καθεστώς στα Π&ΠΣ (12/2019)

Δημοσίευσηαπό Fig » Παρ Ιαν 03, 2020 10:41 am

Η πρόταση της Κ. Αχιλλέως είναι άρτια, συγκροτημένη και καλύπτει, κατά την άποψή μου, την πολλαπλότητα στοχεύσεων που πρέπει να συνδυάζει το εργασιακό καθεστώς στα Π&ΠΣ: την εργασιακή ασφάλεια των υπηρετούντων σε αυτά, την αξιολόγηση, την παροχή κινήτρων, την υψηλή ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και την ελκυστικότητα των Π&ΠΣ σε νέους προσοντούχους εκπαιδευτικούς.
Θ. Συκάς
Fig
 
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Τρί Απρ 28, 2015 7:02 pm


Επιστροφή στο Διαβούλευση για τη λειτουργία και το εργασιακό καθεστώς στα Π&ΠΣ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες

cron