Τοποθέτηση πλεονάζοντων εκπαιδευτικών σε κενά των ΠΠΣ

Θέματα που αφορούν άδειες, θητεία, ωράριο, αναθέσεις μαθημάτων, ομίλους, project κλπ.

Τοποθέτηση πλεονάζοντων εκπαιδευτικών σε κενά των ΠΠΣ

Δημοσίευσηαπό Σπύρος Γλένης » Δευτ Φεβ 17, 2014 8:17 am

Στις περιπτώσεις που δημιουργούνται εκτάκτως θέσεις στα ΠΠΣ πώς πρέπει να πληρωθούν, με τοποθέτηση υφιστάμενων εκπαιδευτικών που πλεονάζουν σε κάποιο ΠΠΣ ή με νέα προκύρηξη;


ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΝΙΚ. ΚΑΒΒΑΔΑ
οδός Στουρνάρη 47, 10682 ΑΘΗΝΑ
τηλ. 210 3816105, fax: 210 3840592, e-mail: kavvada@counsellor.com



Προς το
ΔΣ της ΕΛΜΕ ΠΠΣ

Αξιότιμοι κύριοι/ες,

Μου ετέθη ερώτημα κατά πόσον εκπαιδευτικός που πλεονάζει και μετά την δεύτερη φάση των τοποθετήσεων που έγινε το Σεπτέμβριο του 2013, έχει δικαίωμα να διεκδικήσει την τοποθέτησή του σε θέση που προέκυψε αργότερα, π.χ. τον Νοέμβριο του 2013, λόγω συνταξιοδότησης συναδέλφου ή αν αυτή η θέση πρέπει να προκηρυχθεί εκ νέου.
Σύμφωνα με το Ν. 3966/2011, όπως τροποποιήθηκε σε διατάξεις του και ισχύει με το Ν. 4072/2012 και δη κατά την παρ. 9 του αρθ. 48, ορίζεται ότι: «Αν κατά την διάρκεια του σχολικού έτους υπάρχουν, για οποιοδήποτε λόγο, ανάγκες αναπλήρωσης εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Π.Π.Σ., προσλαμβάνονται αναπληρωτές που διαθέτουν τα ίδια αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα που προβλέπονται και για την πλήρωση των θέσεων με θητεία. Για την επιλογή των εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, το οικείο Ε.Π.Ε.Σ. εκδίδει πρόσκληση ενδιαφέροντος. Για την επιλογή των αναπληρωτών προϋπόθεση είναι να έχουν επιτύχει την βαθμολογική βάση στον τελευταίο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. Αν δεν υποβληθούν αιτήσεις για πρόσληψη αναπληρωτών με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα, τα κενά καλύπτονται από τους πίνακες κατάταξης αναπληρωτών εκπαιδευτικών των μη προτύπων πειραματικών σχολείων. Η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που επιλέγονται γίνεται με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., ύστερα από εισήγηση του Ε.Π.Ε.Σ. που εξέδωσε την πρόσκληση ενδιαφέροντος.».
Λαμβάνοντας υπ’ όψη τον Ν. 3966/2011, όπως τροποποιήθηκε σε διατάξεις του και ισχύει με το Ν. 4072/2012 ως και την Δ1/Φ 361.22/ 116672/1.10.2012 ΥΑ, που ορίζει τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών των Π.Π.Σ., εξεδόθη η εγκύκλιος 132732/Δ1/25.10.12, που συμπληρώθηκε με την 150085/Δ1/29.11.2012, η οποία, μεταξύ άλλων, ρυθμίζει ότι: « Οι εκπαιδευτικοί που θα αξιολογηθούν θετικά, σύμφωνα με την ανωτέρω ΥΑ, και θα πλεονάζουν στα σχολεία που υπηρετούν, έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν θέση για πενταετή θητεία σε άλλο Π.Π.Σ. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί με δήλωση προτίμησης τοποθετούνται κατά προτεραιότητα στις εν λόγω σχολικές μονάδες, σύμφωνα με την σειρά κατάταξής τους στους αξιολογικούς πίνακες στα πλαίσια της δεύτερης φάσης πλήρωσης κενών θέσεων εκπαιδευτικών πενταετούς θητείας σε Π.Π.Σ.».
Από τα ανωτέρω θα μπορούσε να συμπεράνει κανείς ότι μετά την λήξη της δεύτερης φάσης, σε περίπτωση ύπαρξης κενού κατά την διάρκεια του διδακτικού έτους, πρέπει να τυγχάνει εφαρμογής η ανωτέρω παρ. 9 του αρθ. 48 του Ν. 3966/11, ως ισχύει, και κατόπιν της σχετικής πρόσκλησης, να προσλαμβάνονται αναπληρωτές αυξημένων προσόντων και δεν υπάρχει περίπτωση να τοποθετηθούν, ακόμη και αν το αιτηθούν, οι ήδη θετικά αξιολογηθέντες αλλά ούτε κατά την δεύτερη φάση τοποθετηθέντες.
Όμως, πρέπει να παρατηρήσουμε ότι στην αιτιολογική έκθεση του Ν. 3966/2011, προβάλλεται η ανάγκη να λειτουργήσουν τα Π.Π.Σ. ως σχολεία αναφοράς ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου και παράλληλα το αίτημα: «να αποτελέσουν τις εστίες που θα κινητοποιούν τις υπάρχουσες δυνάμεις στον εκπαιδευτικό χώρο, προσφέροντας τελικά την επαγγελματική ικανοποίηση που τόσο πολύ έχουν στερηθεί για χρόνια οι εκπαιδευτικοί μας.». Με το πνεύμα αυτό εξάλλου, εξαντλητικά στην ανωτέρω ΥΑ και στις προαναφερθείσες εγκυκλίους, δηλαδή για να εκτιμηθούν οι πράγματι υπάρχουσες δυνάμεις στον εκπαιδευτικό χώρο που εκλήθησαν να στελεχώσουν τον νέο θεσμό, ρυθμίστηκε ο τρόπος μοριοδότησης, που πόρρω απέχει από τις απαιτήσεις για αναπλήρωση που τάσσει η παρ. 9 του αρθ. 48 του Ν. 3966/2011, ήτοι την ύπαρξη αυξημένων προσόντων, χωρίς καμία ερμηνεία ή εξειδίκευση αυτού, σε συνδυασμό με την επίτευξη της βαθμολογικής βάσης στον τελευταία διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
Ο νομοθέτης, προφανώς δεν προέβλεψε ότι υπήρχε πιθανότητα κατά την διαδικασία αξιολόγησης να πλεονάζουν οι δυνάμεις αυτές, όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, και κατά συνέπεια να υπάρχουν θετικά αξιολογηθέντες που δεν έχουν τοποθετηθεί, με αποτέλεσμα να θεωρεί ότι θα υφίσταται ανάγκη να καταφύγουν τα Ε.Π.Ε.Σ. για την κάλυψη των κενών σε αναπληρωτές αυξημένων προσόντων. Τα ανάλογα θεώρησαν και οι συντάκτες της εγκυκλίου που ορίζει τα περί δύο φάσεων τοποθετήσεων.
Όμως, η τυπολατρική προσκόλληση στην κατά γράμμα ερμηνεία των διατάξεων και όχι η αναζήτηση του πνεύματος του νόμου και της ορθής ερμηνεία αυτού, μάλλον θα οδηγήσει σε περιγραφή της σκοπού της διαδικασίας αξιολόγησης, στα αποτελέσματα της οποίας, για κάλυψη κάθε ανάγκης που τυχόν προκύπτει εντός του σχολικού έτους, θα πρέπει να προσφεύγουν τα Ε.Π.Ε.Σ.
Με αυτά τα δεδομένα, θα μπορούσε αναλογικά να εφαρμοσθεί η ρύθμιση της δεύτερης φάσης, σε κάθε περίπτωση ύπαρξης κενών θέσεων και αντίστοιχη ύπαρξη πλεοναζόντων, ήδη θετικά αξιολογηθέντων εκπαιδευτικών, παρατεινομένης αυτής της δεύτερης φάσης τουλάχιστον μέχρι την λήξη του σχολικού έτους, εν όψει του οποίου υπεβλήθησαν στην διαδικασία αξιολόγησης.

Μετά τιμής
Σπύρος Γλένης
 
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 06, 2013 11:36 am

Επιστροφή στο Εργασιακά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες

cron