Θέσεις υποδιευθυντών στα ΠΠΣ

Θέματα που αφορούν άδειες, θητεία, ωράριο, αναθέσεις μαθημάτων, ομίλους, project κλπ.

Θέσεις υποδιευθυντών στα ΠΠΣ

Δημοσίευσηαπό Σπύρος Γλένης » Δευτ Φεβ 17, 2014 8:11 am

Μετά τα προβλήματα για το πότε δικαιολογείται στα ΠΠΣ θέση υποδιευθυντή, θέσαμε το θέα στη δικηγόρο κ. Καββαδά και λάβαμε την παρακάτω γνωμάτευση:


ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΝΙΚ. ΚΑΒΒΑΔΑ
οδός Στουρνάρη 47, 10682 ΑΘΗΝΑ
τηλ. 210 3816105, fax: 210 3840592, e-mail: kavvada@counsellor.com



Προς το
ΔΣ της ΕΛΜΕ ΠΠΣ

Αξιότιμοι κύριοι/ες,

Μου ετέθη ερώτημα, εάν σε Π.Π.Σ που δεν υφίστανται τα απαιτούμενα εννέα τμήματα, προβλέπεται θέση υποδιευθυντή.

Ο Ν. 3966/2011 επιχειρώντας να ανανεώσει και προπαντός να αναβαθμίσει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, καθόρισε ένα νέο τρόπο λειτουργίας αυτών, επιδιώκοντας - μεταξύ άλλων - την εκπόνηση και από πλευράς διδασκόντων και από πλευράς διδασκομένων, έργου εκπαιδευτικού τέτοιας ποιότητος που να τα καθιστά σχολεία αναφοράς. Ειδικώτερα:

Ι. Με το άρθρο 39 ορίσθηκαν σαφώς και χωρίς καμία αίρεση, τα όργανα διοίκησης των Π.Π.Σ., που είναι: α) σε εθνικό επίπεδο η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και β) σε επίπεδο σχολικής μονάδας: αα) το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.), ββ) ο Διευθυντής, γγ) ο Υποδιευθυντής και δδ) ο Σύλλογος Διδασκόντων.
Κατωτέρω, στην παρ. 1 του αρθ. 40, επιφορτίσθηκαν με την ευθύνη της καθημερινής λειτουργίας και της υλοποίησης του διετούς σχεδίου δράσης του Π.Π.Σ., ο Διευθυντής, ο Υποδιευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων και στην παρ. 7 του αυτού άρθρου, κατά το δυνατόν αναλυτικότερα, ρυθμίστηκε ο τρόπος επιλογής του Υποδιευθυντή - με κριτήρια αντίστοιχα με αυτά που λαμβάνονται υπ’ όψη για την επιλογή Διευθυντή σε Π.Π.Σ. - αλλά και τα περί της θητείας αυτού.
Οι ρυθμίσεις όμως για τους Υποδιευθυντές συνεχίζονται και στο άρθρο 48 του Ν. 3966/11 και δη στην παράγραφο 7, περί του ωραρίου, και 8 περί του επιδόματος.
Επίσης, στην παράγραφο 6 του άρθρου 50, καθορίζονται τα περί αξιολόγησης του Υποδιευθυντή.
Τέλος, στο άρθ. 51 και δη στην παράγραφο 4, προκρίνεται να ακολουθηθούν τα άρθ. 10 έως και 29 του Ν. 3848/10 για την επιλογή Διευθυντών και Υποδιευθυντών, κατά την πρώτη εφαρμογή του Ν. 3966/11.

ΙΙ. Εκτός όμως από τις διατάξεις που αφορούν τα περί της διοίκησης και προαναφέρθηκαν, παράλληλα, στην παρ. 2 του άρθρου 45 του Ν. 3966/11, ρυθμίζεται η δημιουργία ομίλων εντός κάθε Π.Π.Σ., οι οποίοι όμιλοι λειτουργούν πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα, μια ή δύο φορές την εβδομάδα ο καθένας, όμιλοι οι οποίοι, ως κατωτέρω υπό παρ. 3 του αυτού άρθρου ορίζεται, αφορούν γνωστικούς τομείς όπως τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες, η γλώσσα, η λογοτεχνία και λοιπά πεδία, όπως τα εικαστικά, ο αθλητισμός κ.α.
Επιπλέον, στο αρθ. 47 παρ. 2, προβλέπεται η σύνδεση των Π.Π.Σ. με τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης της γεωγραφικής περιοχής τους, ώστε να λειτουργούν ως φορείς επιμόρφωσης ενδοσχολικής, επιφορτιζόμενα με την διοργάνωση σεμιναρίων, ημερίδων, συνεργασιών μεταξύ των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν κυρίως την υποστήριξη του θεσμού του μέντορα, την εφαρμογή καινοτόμων και δημιουργικών δραστηριοτήτων, την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, καθώς και με διεθνείς συνεργασίες.

Συνεπώς, από το πλέγμα των διατάξεων και το πνεύμα του Ν. 3966/11, προκύπτει σαφώς ότι η θέση του Υποδιευθυντή δεν είναι υπό αίρεση, δεν εξαρτάται δηλαδή από τον αριθμό των τμημάτων εκάστου Π.Π.Σ.
Η θέση προβλέπεται ρητά σε κάθε περίπτωση και μόνο λόγω του ορισμού της σχολικής μονάδας ως Π.Π.Σ., χωρίς να γίνεται προσφυγή σε οποιοδήποτε περαιτέρω κριτήριο για την χρεία ή όχι υποδιευθυντή, ανάλογα με το μέγεθος ή για άλλο λόγο, και αυτό διότι κάθε Π.Π.Σ, έχει αυξημένες ανάγκες στην καθημερινή του λειτουργία - που δεν περιορίζεται μόνο στην τήρηση του ωρολογίου προγράμματος – ανάγκες οι οποίες δεν προκύπτουν από τον αριθμό των τμημάτων αλλά από το πλαίσιο λειτουργίας που έχει ειδικά θεσπισθεί για τις σχολικές αυτές μονάδες, λόγω του ρόλου που έχουν κληθεί να διαδραματίσουν ως εργαστήρια ανασυγκρότησης της ελληνικής εκπαίδευσης.

Μετά τιμής
Σπύρος Γλένης
 
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 06, 2013 11:36 am

Επιστροφή στο Εργασιακά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες

cron