1. Οι εκπαιδευτικοί των Π.Σ. που έγιναν Π.Π.Σ. μετά από θετική αξιολόγηση έχουν χάσει τις οργανικές τους θέσεις! Επίσης δεν είναι σαφές για τους εκπαιδευτικούς που έχουν τοποθετηθεί για πενταετή θητεία, αν διατηρούν κατά τη διάρκεια της θητείας τους την οργανική θέση τους. Υπάρχει ασάφεια ως προς το νομικό περιεχόμενο της θέσης επί θητεία μόνιμου εκ/κου (χωρίς οργανική θέση), γεγονός που στη σύγχρονη συγκυρία δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας στους εκπαιδευτικούς των Π.Π.Σ. και μακροπρόθεσμα θα προκαλέσει την αποδυνάμωση τους από το έμπειρο και καταρτισμένο διδακτικό προσωπικό τους. Δυστυχώς, αν και η Η Ε.Λ.Μ.Ε. Π.Π.Σ. προσκλήθηκε στη Βουλή, για να εκφράσει την άποψη της για θέματα που αφορούσαν τα ΠΠΣ και ειδικότερα τις θέσεις επι θητεία, καμία από τα προτάσεις της ΕΛΜΕ δεν έγινε αποδεκτή.
Επομένως, πρέπει να ζητηθεί από τη νομική υπηρεσία του υπουργείου να διευκρινίσει το νομικό περιεχόμενο «της θέσης επί θητεία» μονίμων εκπαιδευτικών. Πρότασή μας είναι στους εκπαιδευτικούς των Π.Π.Σ. να αποδοθεί οργανική θέση κατά τη διάρκεια της θητείας τους.
2. Αποτέλεσμα ασαφών διατάξεων του νόμου 3966/2011 και της έλλειψης διοικητικής στήριξης οι εκπαιδευτικοί των ΠΠΣ μοιάζουν να είναι εγκλωβισμένοι σε αυτά και να έχουν χάσει βασικά δικαιώματα των μονίμων δημοσίων υπαλλήλων.
Για παράδειγμα, ζητούμε να διευκρινιστεί από το υπουργείο το δικαίωμα των εκπαιδευτικών και οι προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες δικαιούνται πχ άδεια άνευ αποδοχών, εκπαιδευτική άδεια, παραίτηση από τη θέση της πενταετούς θητείας κ.ά.
3. Τα Π.Π.Σ. πρόσφατα έχουν στελεχωθεί από προσωπικό αυξημένων τυπικών και ουσιαστικών προσόντων είναι ευνόητο ότι το προσωπικό αυτό θα πρέπει να αξιοποιηθεί κατά το βέλτιστο τρόπο, ώστε να προσφέρει το μέγιστο των δυνατοτήτων του, προς όφελος των Π.Σ. και συνακόλουθα όλης της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά και της κοινωνίας. Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορεί να αισθάνονται εγκλωβισμένοι σε ένα συγκεκριμένο Π.Π.Σ. ή αντιστρόφως, να απειλούνται εργασιακά ως υπεράριθμοι με αβέβαιο μέλλον, αν και κατέχουν θέσεις, για τις οποίες έχουν επιλεγεί με διαφανείς διαδικασίες και με αυστηρή αξιολόγηση.
Ζητούμε, άρα,
-να διευκρινιστεί με εγκύκλιο η διαδικασία καθορισμού των υπεραριθμιών στα ΠΠΣ,
-να δοθεί η δυνατότητα κατά προτεραιότητα τοποθέτησης των υπεραρίθμων κατόπιν αιτήσεως τους σε άλλα ΠΠΣ,
- πριν την προκήρυξη των θέσεων επι θητεία σε ένα ΠΠΣ να δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς άλλων ΠΠΣ να μετατίθενται σε αυτά προκειμένου να υπηρετήσουν το υπόλοιπο της θητείας τους.
-οι εκπαιδευτικοί των ΠΠΣ με ελλιπές ωράριο να έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώνουν το ωράριό τους (κατόπιν αιτήσεως τους) σε σχολεία της περιοχής του Π.Π.Σ. και για τους σκοπούς των Π.Π.Σ. όπως για παράδειγμα ενδοσχολική επιμόρφωση, υποστήριξη του θεσμού του μέντορα, εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας κ.α., όπως εξάλλου προβλέπεται και στο νόμο 3966/2011, αρθ. 47, παρ. 1 και 2.