Σελίδα 1 από 1

Προτάσεις για καθεστώς λειτουργίας των Π&ΠΣ (12/2019)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 18, 2019 12:34 am
από Σπύρος Γλένης
Π1. Τα σχολεία διοικητικά να ανήκουν απευθείας στο Υπουργείο σε ξεχωριστή δομή. Η δομή αυτή θα χειρίζεται το προσωπικού εντός των ΠΠΣ, για τη όλα τα εκπαιδευτικά και λειτουργικά των ΠΠΣ, διαχείριση, αναλυτικά προγράμματα, ωρολόγια προγράμματα, Επιστημονικής Έρευνας και καινοτομίας, Ευρωπαϊκά προγράμματα, Σύνδεση με πανεπιστήμια και ερευνητικά Ιδρύματα, διοίκησης σχολείων (Πειθαρχικά Συμβούλια)

Π2. Στα όργανα διοίκησης των σχολείων να συμμετέχει και εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών (εκπαιδευτικός σε ΠΠΣ) που θα επιλέγεται αποκλειστικά από τους εκπαιδευτικούς των Π.Π.Σ.

Π3. Οι Διευθυντές/Υποδιευθυντές των ΠΠΣ θα επιλέγονται με διαφοροποιημένα κριτήρια σε σχέση με τους διευθυντές των υπόλοιπων σχολείων και από ειδική επιτροπή/συμβούλιο επιλογής, στο οποίο θα συμμετέχει και αιρετός από τα ΠΠΣ. Το συμβούλιο επιλογής ανήκει στην δομή του Υπουργείου

Re: Προτάσεις για καθεστώς λειτουργίας των Π&ΠΣ (12/2019)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 28, 2019 11:29 pm
από Κλαίρη Αχιλλέως
Π2: Στα όργανα διοίκησης των ΠΠΣ ( ΕΠΕΣ) να συμμετέχουν 2 εκπαιδευτικοί ώστε το ΕΠΕΣ να είναι πενταμελές. Οι εκπαιδευτικοί να επιλέγονται, από τον σύλλογο διδασκόντων.
Π3: Ο αιρετός που θα συμμετέχει στο συμβούλιο επιλογής των διευθυντών και υποδιευθυντών των ΠΠΣ να είναι μέλος της ΕΛΜΕ Προτύπων ή μέλος του συμβουλίου της ΕΛΜΕ Προτύπων.

Re: Προτάσεις για καθεστώς λειτουργίας των Π&ΠΣ (12/2019)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 03, 2020 10:59 am
από Fig
Για την αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου απαιτείται να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία στη λειτουργία των Π&ΠΣ.
Προς την κατεύθυνση αυτή, μπορεί να παρασχεθεί η δυνατότητα στα Π&ΠΣ, κατόπιν αιτιολόγησης στην Ε.Ε.Π.Π.Σ. και χωρίς χρονοβόρες, γραφειοκρατικές διαδικασίες:
• Να δοκιμάζουν νέα προγράμματα σπουδών και θεματικές ενότητες.
• Να δοκιμάζουν νέες μεθόδους διδασκαλίας.
• Να επιλέγουν τα εγχειρίδια και τα εποπτικά μέσα με τα οποία θα καλύψουν την ύλη.
• Να διοργανώνουν, αυτόνομα ή σε συνεργασία με το Υπουργείο και τις κατά τόπους Διευθύνσεις, επιμορφωτικές ημερίδες και συνέδρια για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
• Να δημιουργούν ή να εντάσσονται σε τοπικά ή ευρωπαϊκά δίκτυα σχολείων για την ανταλλαγή καλών εκπαιδευτικών πρακτικών.
• Να δοκιμάζουν νέες πρακτικές δημοκρατικής οργάνωσης και διακυβέρνησης του σχολείου με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών.
• Να διεξάγουν έρευνα αυτόνομα ή σε συνεργασία με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα.
Επίσης, θεμελιώδης κοινωνικός σκοπός των Π&ΠΣ και μέσο άμβλυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων είναι η διάχυση των καλών πρακτικών τους σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και σε όλα τα σχολεία. Έτσι, σε συνδυασμό με τα προηγούμενα, απαιτείται να θεσμοθετηθεί η υποχρέωση των Π&ΠΣ, στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, να διοργανώνουν ημερίδα ή διημερίδα διάχυσης καλών πρακτικών σε εκπαιδευτικούς, η συμμετοχή στην οποία μπορεί να μοριοδοτείται για την εξέλιξή τους. Η ημερίδα ή διημερίδα αυτή μπορεί να γίνει είτε κατά σχολική μονάδα είτε κατά ομάδες Π&ΠΣ.
Θ. Συκάς

Re: Προτάσεις για καθεστώς λειτουργίας των Π&ΠΣ (12/2019)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 07, 2020 1:09 am
από Κλαίρη Αχιλλέως
Συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση του κ. Συκά για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου των Π.Π.Σ.