ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Λ.Μ.Ε.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ Π.Π.Σ. ΣΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Συνάδελφοι θέτουμε προς δημόσια διαβούλευση τις παρακάτω δύο προτάσεις σε σχέση με το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών των Π.Π.Σ.:
Α ΠΡΟΤΑΣΗ
Oι θέσεις επί θητεία στα Π.Π.Σ. να μετατραπούν σε οργανικές και να καταληφθούν από τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν με θητεία.
Προκειμένου οι θέσεις των εκπαιδευτικών να διασφαλιστούν κατά το βέλτιστο τρόπο και να μη προκύψουν στην πορεία προβλήματα περισσότερα από αυτά που ήδη υπάρχουν σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει:
να οριστεί η διαδικασία μέσα από την οποία θα προκύπτουν οι τυχόν υπεραριθμίες κάθε φορά και να επιλυθεί με νομοθετική ρύθμιση το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών (πχ οι όμιλοι είναι στο διδακτικό ωράριο κα).
Είναι πολύ σημαντικό να οριστεί η παραπάνω διαδικασία διότι σε αρκετές περιπτώσεις λόγω της αύξησης του ωραρίου κατά 5 ώρες των εκπαιδευτικών στα Π.Π.Σ. σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς των Π.Σ. οι πραγματικές ανάγκες είναι λιγότερες από τις θέσεις επί θητεία επομένως σε αρκετά σχολεία θα προκύψουν υπεραριθμίες .
Ο εκπαιδευτικός που προκύπτει υπεράριθμός να τοποθετείται σε άλλο Π.Π.Σ., εφόσον υπάρχει κενό και το επιθυμεί ή διαφορετικά να ακολουθούνται οι διαδικασίες που προβλέπονται και για τους εκπαιδευτικούς των μη Π.Π.Σ..
Σε σχέση με τις βελτιώσεις /μεταθέσεις κλπ ισχύει ότι και στα μη Π.Π.Σ.
Είναι βασικό να γνωρίζουμε ότι η τοποθέτηση με οργανική θέση σε ένα σχολείο δεν εξασφαλίζει κατ΄ ανάγκη και τη μονιμότητα σε αυτό. Είναι σημαντικό να κατά την άποψή μας η ρύθμιση να γίνει μαζί με τις διευκρινήσεις. Σας παραθέτουμε τη νομοθεσία για τις οργανικές θέσεις που ισχύει σήμερα ώστε να μπορείτε να κρίνετε.
ΙΣΧΥΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ
1. Με τη διάταξη του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985 περί ‘‘δομής και λειτουργίας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις’’, ορίζεται ότι: «Διδασκαλία με μειωμένο ωράριο δεν επιτρέπεται, εκτός εάν η συμπλήρωσή του δεν είναι αντικειμενικά δυνατή. Αν οι διδάσκοντες δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στο σχολείο που υπηρετούν, διατίθενται μερικά ή ολικά, σε άλλα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή σε τμήματα πρόσθετης διδακτικής βοήθειας, καθώς και σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία των μαθημάτων που προβλέπονται στην παράγραφο 12 του άρθρου 4, τα οποία λειτουργούν στον ίδιο ή γειτονικό δήμο ή κοινότητα, με απόφαση του νομάρχη, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικός πλεονάζει εξολοκλήρου μπορεί να αποσπασθεί σε άλλο σχολείο του ίδιου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι εκπαιδευτικοί ενός σχολείου που πλεονάζουν σε ορισμένο κλάδο, εξαιτίας μεταβολών στα προγράμματα διδασκαλίας, ή για άλλους λόγους, είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν μαθήματα συγγενούς ειδικότητας στην ίδια σχολική μονάδα».
2. Η παρ. 3 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 ορίζει ότι: «Εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που πλεονάζει στη σχολική μονάδα όπου ανήκει οργανικά, αποσπάται: α) σε άλλη σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης της αρμοδιότητας του ίδιου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ, με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου ή β) σε άλλη σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της αρμοδιότητας άλλου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης, με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου ανώτερου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου ή γ) σε περιοχή μετάθεσης άλλης περιφερειακής διεύθυνσης, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου. Η διαδικασία της περίπτωσης α΄ ακολουθείται και για τη διάθεση των εκπαιδευτικών που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο διδασκαλίας. Στις αποσπάσεις της παραγράφου αυτής, ως μονάδες μετάθεσης υπολογίζονται οι μονάδες της οργανικής θέσης του εκπαιδευτικού, εφ’ όσον δεν υπολείπονται».
ΠΡΟΤΑΣΗ Β
Να χαρακτηριστούν οι θέσεις επί θητεία ως οιονεί οργανικές θέσεις.
Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν με 5/ετή θητεία στα Π.Π.Σ. ενώ κατέχουν οργανική θέση σε άλλο σχολείο καλούνται να δηλώνουν αν θέλουν να μεταφερθεί η οργανική τους θέση στο Π.Π.Σ. ή όχι.
α) Εφόσον επιθυμούν να διατηρήσουν την οργανική τους θέση, να επιστρέφουν σε αυτή (εφόσον το επιθυμούν και υπάρχει) όταν λήξει ή δεν ανανεωθεί η θητεία τους ή αφού το επιθυμούν και έχουν υπηρετήσει τουλάχιστον για μια τριετία στο συγκεκριμένο Π.Π.Σ..
β) εφόσον δεν επιθυμούν να διατηρήσουν την οργανική από την οποία προήλθαν τότε αυτή να μεταφέρεται στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε. της περιοχής του Π.Π.Σ. και να αποδίδεται οργανική θέση σε σχολείο της περιοχής κατόπιν επιλογής του συγκρινόμενος με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
Στους εκπαιδευτικούς που είχαν οργανική στο Π.Π.Σ. αποδίδεται οργανική κατά προτεραιότητα στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε. που επιθυμούν
Στη περίπτωση που καταργείται η οργανική θέση που κατέχει ο εκπαιδευτικός κατά την διάρκεια της θητείας του στο Π.Π.Σ., τότε να δηλώνει αν θέλει να του αποδοθεί η οργανική στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε. της περιοχής του σχολείου που είχε την οργανική θέση (εφόσον την έχει διατηρήσει) ή στο Π.Υ.Σ.ΔΕ. της περιοχής του Π.Π.Σ. που υπηρετεί. Η απόδοση οργανικής γίνεται με τη διαδικασία που ισχύει γενικότερα.
Ο εκπαιδευτικός αφού συμπληρώσει τριετία στην θέση του επί θητεία να έχει το δικαίωμα της βελτίωσης ή μετάθεσης σε κοινά σχολεία συγκρινόμενος με όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς.
Μετά τη λήξη της 2ης 5/ετίας να ανανεώνεται η θητεία του (στη δεκαετία), στη συνέχεια η ανανέωση της θητείας του να γίνεται αυτόματα (εφόσον το επιθυμεί).
πριν την προκήρυξη των θέσεων επί θητεία σε ένα Π.Π.Σ. να δίνεται η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς άλλων Π.Π.Σ. με αίτησή τους να τοποθετούνται σε αυτά προκειμένου να υπηρετήσουν το υπόλοιπο της θητείας τους, εφόσον έχουν υπηρετήσει τουλάχιστον 2 έτη στη θέση της αρχικής τοποθέτησης.
Στη περίπτωση που καταργηθεί η θητεία στα Π.Π.Σ. ή το Π.Π.Σ. αποχαρακτηριστεί τότε οι οιονεί οργανικές θέσεις μετατρέπονται σε οργανικές και καταλαμβάνονται από τους εκπαιδευτικούς που είχαν τοποθετηθεί σε αυτά με θητεία, εφόσον το επιθυμούν ή οι εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στην οργανική τους θέση.